Sökes: Digital kommunikatör med fokus på e-learning
2019-06-28
Sanna McKinnon

Första hjälpencentrum är ett kunskapsföretag inom akutsjukvård med kontor i Västerås. Vi hjälper företag över hela Sverige med utbildning och utrustning i HLR och första hjälpen. En annan stor del av vår verksamhet är försäljning av hjärtstartare och förbandsväskor.

Nu behöver vi dig som kan och vill digitalisera vårt framgångsrika utbildningskoncept för företag! Ditt uppdrag blir att producera e-learningmaterial om HLR och första hjälpen. Tjänsten är en projektanställning på 3–6 månader, med goda möjligheter till förlängning.

Vi erbjuder det lilla företagets fördelar: flexibilitet, korta beslutsvägar och en stor delaktighet i företaget som helhet. Hos oss har vi egna ansvarsområden, men står också beredda att kavla upp ärmarna och hjälpa varandra när det behövs. Vi har högt i tak och uppmuntrar goda idéer och egna initiativ.

VEM ÄR DU?
Är du en god skribent både när det gäller svenska och engelska språket, med hög IT-kompetens och kunskap i webbpublicering, foto, bildbehandling och rörlig media? Har du ett stort kundfokus och ett pedagogiskt förhållningssätt? Är du bra på att samarbeta för att skapa den bästa lösningen? Då kan du vara rätt person för oss!

Vi vill att du har en eftergymnasial utbildning inom digital kommunikation, marknadsföring, e-learning-design eller motsvarande. Du är en van IT-användare som behärskar Office-paketet såväl som digitala verktyg för webbpublicering, bildbehandling och sociala medier. Du har ett starkt driv, har lätt för att sätta dig in i ny teknik och har en vilja att ständigt lära nytt och utvecklas. Du trivs med att jobba på en mindre arbetsplats där du är delaktig i hela flödet, bidrar till verksamhetens utveckling och sprider god stämning i en arbetsgrupp.

Har du ambitionen att skapa marknadens bästa webbutbildning i HLR och första hjälpen? Då kan du bli en viktig spelare i vårt härliga lag, som jobbar tillsammans för att få bollen i mål och rädda fler liv.

OM TJÄNSTEN
Som digital kommunikatör på Första hjälpencentrum ingår du i ett arbetslag med marknadsförare, personal- och marknadschef, administratör, lagerpersonal, VD och instruktörer. Ditt främsta fokus kommer att vara produktion av webbaserade utbildningar på svenska och engelska, i samråd med övriga medarbetare som har sina expertområden i produktionsprocessen.
Du arbetar självständigt med ditt uppdrag, men är samtidigt lyhörd för krav och önskemål som kan komma både från våra experter på akutsjukvård och från kunderna. Det är tillsammans som vi bygger webbutbildning i världsklass! Din arbetsplats är på vårt kontor i Västerås.

ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar från start till mål med att etablera LMS och författarverktyg, för att sedan ansvara för genomförandet av alla delmoment i produktionsprocessen:

  • Kontakt med leverantörer för installation och konfiguration.
  • Planering av kursinnehåll, kursupplägg, inlärningsmål och kunskapstester.
  • Manusproduktion: skriva och strukturera pedagogiska texter, instruktionstexter mm.
  • Produktion av kunskapstester för verifiering av kunskap.
  • Visuell kommunikation: planering och framtagning av layout, design, formspråk och bildspråk.
  • Fotografering och bildbehandling.
  • Produktion och redigering av film.
  • Färdigställa och publicera utbildningar på plattformen.
  • Utvärdera, sammanställa och förbättra utbildningarna enligt feedback.


Vid behov kan även andra arbetsuppgifter inom kommunikation, marknad och försäljning bli aktuella i tjänsten. Nog om oss och tjänsten - nu är vi jättenyfikna på dig! Välkommen in med din ansökan, om du känner att du är rätt person! Skicka med CV och ett personligt brev där du berättar om dig själv och vad du kan tillföra oss.

SNABBFAKTA

  • Tillträde: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, projektanställning 3-6 månader
  • Placering: På vårt kontor på Fallhammargatan 1C i Västerås
  • Lön: Fast månadslön.
  • Kontakt: Anna Wikström, personal- och marknadschef.
  • Sista ansökningsdag: 15 juli.

 

ÄR DU RÄTT PERSON?
Välkommen att söka tjänsten genom att skicka in ditt CV och ett personligt brev till anna@fhcentrum.se, skriv "Ansökan digital kommunikatör" i ämnesraden. Urval och intervjuer sker löpande. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, så ökar chansen för att vi kallar dig till intervju. Vi behandlar bara fullständiga ansökningar.

DIN PROFIL
Utbildning: Eftergymnasial utbildning, 2 år eller längre.
Det är meriterande om du har 2–4 års erfarenhet från liknande tjänst/-er.

Krav på goda kunskaper inom följande områden:

  • Engelska
  • Svenska
  • MS Office
  • Fotografering
  • Digital bildbearbetning
  • Film och filmredigering
  • Textredigering
  • Webedit, texteditor
  • Utbildningsplanering
  • Layout


Körkort:

B

KONTAKTPERSON:
Anna Wikström, Personal- och marknadschef
anna@fhcentrum.se
021-448 10 13

ANSÖKAN
Sök jobbet senast den 15 juli 2019 genom att e-posta CV och personligt brev till anna@fhcentrum.se – skriv ”Ansökan Digital kommunikatör” i ämnesraden.